Heb je al helder wat jouw bedrijf van je concurrentie onderscheidt? En weet je dit ook goed te verwoorden naar je klanten? Een duidelijke merkidentiteit zorgt ervoor dat je opvalt in de massa. Geeft je houvast en zorgt voor gerichte groei!
De look & feel van een merk is beschreven in een huisstijlhandboek
Wat bepaalt nu eigenlijk waarom iemand voor jou kiest of voor één van je concurrenten? Het is een mix van prijs, kwaliteit, gunnen, vertrouwen én de merkwaarden. We denken vaak dat klanten alleen op basis van eigenschappen een product kopen, maar er zit ook een stukje emotie bij. Kijk naar een merk als Tony Chocolonely of Tesla. Tony Chocolonely communiceert niet hoe lekker hun chocolade is, maar dat ze het eerlijk verhandelen. Tesla verkoopt auto’s met de visie een groenere wereld te creëren. Ze vertellen het verhaal van hun merk. Klanten van deze merken kopen dus eigenlijk een waarde die aangeeft wat zij belangrijk vinden.
Brengt je boodschap helder over op je doelgroep
Levert je een trouwe klantenkring op
Is consequent doorgevoerd in al je merkdragers
Is jouw bedrijfsidentiteit helder? Dan communiceer je de boodschap scherper aan je doelgroep, geeft dit meer richt binnen je organisatie en zorgt het voor meer samenhang bij je werknemers. Het doel geeft je houvast en houdt je bedrijf op koers met je waarden en zorgt voor gerichte groei!
De voordelen van een goede merk identiteit:
Met een strategie, kernwaarden en merkwaarden kan de volgende stap worden gezet. Het ontwikkelen van een huisstijl/ visuele identiteit voor je merk. Zo creëren we een visuele uitwerking met lettertype, kleuren en vormen, welke het juiste beeld en gevoel geeft voor je doelgroep. En jou dus beter positioneert in de markt. Deze elementen vormen de visuele stijl van je communicatie-dragers en leggen we vast in een huisstijlhandboek/ brand book voor een goede continuïteit.
In een eerste contact kijken we welke stappen gemaakt moeten worden, hoe we deze kunnen zetten en welke tools/sessies daarvoor het meest geschikt zijn. Zo werken we samen aan jouw succes van morgen!
Wil je weten wat we met jouw gegevens uit dit formulier doen? Lees dan onze privacyverklaring.