Merk identiteit op basis merkwaarden

Wat bepaalt nu eigenlijk waarom iemand voor jou kiest of voor één van je concurrenten? Het is een mix van prijs, kwaliteit, gunnen, vertrouwen én de merkwaarden. We denken vaak dat klanten alleen op basis van eigenschappen een product kopen, maar er zit ook een stukje emotie bij. Kijk naar een merk als Tony Chocolonely of Tesla. Tony Chocolonely communiceert niet hoe lekker hun chocolade is, maar dat ze het eerlijk verhandelen. Tesla verkoopt auto’s met de visie een groenere wereld te creëren. Ze vertellen het verhaal van hun merk. Klanten van deze merken kopen dus eigenlijk een waarde die aangeeft wat zij belangrijk vinden.

Een goede merk identiteit:

  • Brengt je boodschap helder over op je doelgroep

  • Levert je een trouwe klantenkring op

  • Is consequent doorgevoerd in al je merkdragers

Een duidelijke merk identiteit

Is jouw bedrijfsidentiteit helder? Dan communiceer je de boodschap scherper aan je doelgroep, geeft dit meer richt binnen je organisatie en zorgt het voor meer samenhang bij je werknemers. Het doel geeft je houvast en houdt je bedrijf op koers met je waarden en zorgt voor gerichte groei!

De voordelen van een goede merk identiteit:

  • Geeft richting aan de groei van je bedrijf
  • Zorgt voor een duidelijke visuele lijn
  • Maakt werknemers betrokken
  • En levert je trouwe klanten op!

Uitwerking van de merkwaarden

Met een strategie, kernwaarden en merkwaarden kan de volgende stap worden gezet. Het ontwikkelen van een huisstijl/ visuele identiteit voor je merk. Zo creëren we een visuele uitwerking met lettertype, kleuren en vormen, welke het juiste beeld en gevoel geeft voor je doelgroep. En jou dus beter positioneert in de markt. Deze elementen vormen de visuele stijl van je communicatie-dragers en leggen we vast in een huisstijlhandboek/ brand book voor een goede continuïteit.


Aan de slag met jouw merk identiteit?

In een eerste contact kijken we welke stappen gemaakt moeten worden, hoe we deze kunnen zetten en welke tools/sessies daarvoor het meest geschikt zijn. Zo werken we samen aan jouw succes van morgen!

Starten met jouw merk identiteit traject
 

Samen maken wij het tot een succes!







    Wil je weten wat we met jouw gegevens uit dit formulier doen? Lees dan onze privacyverklaring.

    ×